Misteri Jam 12 - Misteri Sebuah Rumah Apartment Shah Alam

Cerita oleh Juliana...
Dibaca oleh KC Misteri Jam 12



Saya menetap di sebuah apartmen yang saya sewa. Harga menyewa apartment ini, sebulan dalam RM1200. Saya tinggal bersendirian. Saya tidak suka tinggal bersama rakan-rakan dan mengharap mereka untuk keluarkan duit untuk sama-sama membayar rumah sewa. Sebab pengalaman saya sebelum ini, sudah dua kali, di dua rumah yang berbeza, di mana waktu itu saya mengajak rakan-rakan sewa bersama.. dan sampai masa untuk meminta duit untuk dibayar, sesetengah rakan saya ada yang cakap "ala takde duit lagi la sekarang, nanti la",, dan menyebabkan saya yang menjadi mangsa terpaksa tolong bayar dahulu duit mereka..dan kadang-kadang sampai mereka terlupa nak bayar balik pada saya..

jadi, sebab itu lah saya tidak pernah mengajak teman-teman untuk menyewa rumah bersama..takpe, saya tinggal sorang-sorang takpe...janji tak sakit hati...

dan sebab itulah saya menyewa di apartmen ini (yg berharga RM1200 sebulan) bersorangan.. apartment ini mempunyai dua bilik tidur, ruang tamu, dua tandas, dapur dan berada di Tingkat 7..apartmen ini terletak di Shah Alam (maaf, saya tak nak sebutkan nama apartment ini)..

Bila saya tinggal di apartmen ini, hati saya rasa senang dan tenang sebab tempatnya cantik... di apartmen ini juga tersedia kolam renang dan lain-lain kemudahan....

Berbalik pada kisah pengalaman seram yang saya tidak dapat lupakan,,

Sejurus mendapat kunci rumah apartmen ini..saya ingat lagi, saya berjumpa Agen rumah ini untuk mengambil kunci... saya masih ingat lagi, Ejen tersebut langsung tidak membawa saya ke rumah yang nak disewa itu. Malah, saya diberi kunci dan dibenarkan untuk berpindah.. Sewa untuk bulan yang pertama, tidak perlu saya bayar. Dia akan kenakan bayaran pada saya untuk bulan yang KEDUA ke atas.. Dalam rumah itu siap lengkap dengan perabot....

Mula-mula saya duduk di rumah itu rasa agak takut juga menyebabkan saya terpaksa tidur dalam keadaan lampu terbukak, lampu ruang tamu pun terbuka...tapi makin lama saya duduk rumah tu, makin hilang rasa takut saya...sehinggalah menjelang hari kelapan saya duduk di rumah tu, suatu kejadian menakutkan berlaku......

Saya dapat rasakan ada gangguan..

antaranya, waktu saya sedang TERtidur di ruang tamu ketika menonton televisyen, tiba-tiba saya terjaga kerana bunyi televisyen yang amat kuat (seolah-olah ada seseorang yang menguatkan bunyi televisyen tersebut)..bunyi desiran pasir yang sangat kuat (bunyi siaran televisyen tamat..orang yang pernah rasa televisyen lama, tau la bagaimana bunyinya)

saya pun bangun, matikan televisyen tersebut dan masuk ke bilik untuk sambung tidur... sebaik sahaja saya ingin lelapkan mata, tiba-tiba bunyi desiran pasir di televisyen tadi kedengaran kembali (seolah-olah ada orang menghidupkan kembali TV tadi)..

Agak takut saya masa tu, dalam hati saya, "ya Allah, siapa pulak ni?",,

saya pun bangun, pergi ke ruang tamu, dapat saya lihat TV tu sedang menyala...oleh kerana mengantuk sangat, saya buat tak tahu je..saya matikan TV tu dan terus masuk bilik untuk sambung tidur..baru nak lelapkan mata, tiba-tiba berbunyi lagi TV tu....

saya bangun lagi, kali ni bulu roma saya meremang...dan saya berasa takut la untuk ke ruang tamu..saya berjalan perlahan lahan menuju ruang tamu sambil menjerit "hoii, tolong la..aku tak kacau kau, kau jangan kacau aku la,, tolong la"... sesampai je di depan, saya matikan TV dan saya cabut PLUG yang ada supaya TV tu takkan mampu untuk dihidupkan kembali..

saya baring, saya belum tidur,,

saya cuma tunggu je..

ternyata gangguan itu sudah tiada lagi...
tunggu punya tunggu, akhirnya saya terlelap...

malam yang ke 9, tiada gangguan..
begitu juga malam yang ke 10...

tetapi, menjelang malam yang ke 11, waktu tu, mohon maaf, tubuh saya kurang bersih, maklum lah, penyakit perempuan yang datang setiap bulan..saya pula dalam rumah sedang duduk atas katil, sedang membelek belek hanfon saya tengok instagram...saya terperasan macam ada orang lari dekat ruang tamu dari satu sudut ke satu sudut..benda itu lari melepasi bilik tidur saya...saya pun bangun, pergi ke pintu bilik saya, dan hanya memandang ruang tamu dari pintu bilik saya...saya pandang kiri kanan, memang tak nampak sesiapa...

saya pun sambung bermain handphone....sekali lagi, nampak seakan akan ada orang lari...saya pun pusing lagi tengok sambil menjerit "dah laaa,, jangan kacau aku la"...saya menjerit bukan sebab nak halau ke apa ke...tapi lebih kepada nak memberi keberanian pada diri...sebab saya seorang diri, saya kena tunjuk yang saya berani...jadi, saya pun mengiringkan badan..bila saya mengiringkan badan, belakang saya adalah pintu bilik saya..

ok..lepas tu, saya terdengar sesuatu...saya tak pasti apa yang saya dengar itu, tetapi selepas saya dengar itu, saya terus takut nak terus tinggal dalam rumah..

dengan sayu sayunya suara itu, ia berkata "beraniiii kauuuu"..

saya langsung tak berani toleh..saya terpaksa mendiamkan diri dan tidak endahkan gangguan itu...mulut saya terkumat kamit membaca ayat al-Quran...

sambil dalam hati berkata, mungkin ini la sebabnya kenapa untuk bulan pertama tidak perlu bayar....

saya pun mengambil keputusan untuk bercakap dengan jiran saya....
saya pun pergi ke rumah jiran saya, dan mengetuk pintu rumah jiran..
saya ketuk2, takde orang...pergi rumah sebelah lagi, takde orang...
sampailah rumah keempat, baru lah ada orang...

saya pun bagitahu la kat dia yang saya tinggal di rumah hujung sana (sambil menunjukkan rumah saya itu) dan saya cakap la pada dia, saya ada benda nak tanya...

sejurus selepas itu, terus dia tanya "awak dah masuk ke belum rumah tu? kalau belum masuk, bagus lah,, jangan ambil rumah tu"

saya pun terdiam sebentar..dan bertanya "errr , kenapa ea?"..

dia pun membalas "rumah tu, dengar dengar khabar, tuan rumah ada bela jin...dan jin tu nak mencari penyewa(tuan) baru,, nak-nak kalau penyewa baru tu pompuan dara macam awak ni"

saya ada bertanya beberapa orang la yang tahu pasal benda ini...dan dipendekkan cerita, kemungkinan rumah itu hanyalah sebagai tempat santapan jin..sebab itu lah tuan rumah itu bagi PERCUMA untuk sebulan yang pertama...untuk memberi jin tu merogol penyewa baru....wallahualam..

itu sahaja

terima kasih...

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel