Biodata Ringkas Syamel AF 2015

Biodata ringkas Syamel AF 2015. Tahniah diucapkan buat Syamel selaku Naib Johan bagi program realiti Akademi Fantasia 2015. Beliau berjaya membawa pulang wang tunai sebanyak RM30,000, percutian ke Dubai beserta trofi sumbangan daripada Astro.

Walaupun pada minggu ke-8, Syamel hampir tersingkir dek kerana bawaan lagunya yang kurang menyengat. Tapi berkat usaha dan doa peminatnya... Semalam Syamel tampil sebagai Naib Johan selepas Juara Akademik Fantasia 2015 iaitu - Biodata ringkas Sufi Juara AF 2015.

Biodata Ringkas Syamel AF 2015

Biodata Ringkas Syamel AF 2015 

Syamel atau nama sebenarnya Syameel Aqmal Mohd Fodzly, berusia 22 tahun... merupakan pelajar semestar pertama di KLMU dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Bisness... Beliau juga mempunyai latar belakang keluarga yang mempunyai dalam muzik.. iaitu datuk saudaranya merupakan gitaris kumpulan Headwind.

Selain mempunyai bakat dalam nyanyi, Syamel juga pernah menjadi Johan azan peringkat sekolah semasa bersekolah di sekolah Agama Rakyat Bandar Tun Razak ketika usianya 12 tahun. Malah semasa tinggal bersama neneknya di Flat Sri Pulau Pinang, Syamel selalu azan di surau-surau berdekatan dengan tempat tinggalnya itu.

Tak cukup tu... Syamel juga bekas pemenang SUERA tahun 2015 anjuran EraFM. Minatnya yang mendalam dalam bidang nyayian membuatkan dia tak kekok langsung menyanyi di majlis Konvokesyen di KMLU, busking di Sogo KL serta berkebolehan bermain gitar dan kahoon.

Apa pun semoga Syamel terus berjaya dalam setiap minatnya.....

Sekian.. terima kasih.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel