Anak PM Najib, Nazifuddin Sokong Industri Vape

Anak PM Najib, Nazifuddin Sokong Industri Vape


Anak lelaki perdana menteri, Mohd Nazifuddin Najib tampil menyuarakan sokongan terhadap perniagaan vape.

Nazifuddin juga berharap vape tidak diharamkan dan menganggap industri vape mempunyai potensi untuk berkembang di Malaysia kerana mendapat sambutan yang baik.

Mohd Nazifuddin juga ternyata kagum kerana kebanyakan produk terbaik seperti perisa cecair vape dihasilkan oleh usahawan muda tempatan.

Ini komennya:

"Saya harap industri ini terus berkembang di Malaysia. Saya tidak setuju dengan pengharaman vaping. Kita hanya perlu vape dengan bertanggungjawab dan beretika," 

"Kini kita dapat lihat sambutan yang hangat terhadap produk ini dan trend vaping. Saya merasakan ia masih kekal sebagai alternatif merokok dan kita seharusnya mengiktiraf inovasi dan kreativiti yang telah timbul dari industri ini," 

"Tidak dapat dinafikan bahawa ketagihan vape adalah sesuatu yang tidak baik. Namun, saya sokong jika ia dilakukan dengan adab dan tatacara yang betul. Ramai juga kenalan saya yang vape, malah ada yang telah berhenti merokok," 

"Masyarakat kita lebih cenderung untuk mengecam semua yang terlibat dalam industri ini (terutamanya para belia) hanya kerana satu kes yang unik dan ekstrem," 

Jelas beliau lagi, di awal kemunculan rokok elektronik dan pelekat nikotin di pasaran beberapa tahun lepas, produk itu kurang mendapat sambutan tetapi kini tidak dapat dinafikan ia sebagai alternatif untuk menghentikan tabiat merokok.


Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel