Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara, Malaysia Tangga Ke-106

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.

Selain itu, gaya hidup dari generasi ke generasi yang menjadi punca genetik sesuatu kaum di pelbagai negara. Hasilnya, setiap bangsa dan negara tidak mempunyai zakar yang serupa semasa ereksi.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara, Malaysia Tangga Ke-106

Berikut adalah saiz zakar purata semasa ereksi di seluruh dunia di negara-negara berdasarkan beberapa sumber dari yang paling panjang kepada paling pendek dalam lelaki berumur 26 hingga 40 tahun.

Senarai Saiz Zakar Mengikut Negara, Malaysia Tangga Ke-106

Menurut peta ini, Congo, Ecuador, Ghana, Colombia dan Venezuela adalah negara-negara yang mempunyai saiz purata zakar yang teratas di dunia, manakala Korea Selatan, Kemboja, Thailand, India dan Myanmar � semua di timur Asia � antara negara yang berada di ranking saiz purata zakar yang kecil.

Fakta Ringkas:

  • Republic Congo menduduki tempat teratas
  • Kedua dalam senarai adalah Ecuador di mana saiz purata adalah inci atau 17.5cm (diukur), dan Ghana adalah di tempat ke-4 dengan saiz purata sebanyak 6.8 inci atau 17.3cm.
  • Di kedudukan ke-5 adalah Colombia, di mana saiz purata adalah inci atau (diukur), dan di tempat ke-6 adalah Venezuela, di mana saiz purata ialah 6.7 inci atau (diukur).
  • Di tempat ke-7 adalah Lubnan, diikuti dengan Jamaica.
  • Kumpulan negara terakhir yang dianggap mempunyai saiz zakar terkecil adalah Jepun di nombor China, India,  Thailand  dan Korea Selatan.

Saiz Zakar Mengikut Negara, Malaysia Tangga Ke-106

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel