Senarai Selebriti Hollywood dengan Bayaran Tertinggi

Forbes menyenaraikan pelakon lelaki dan wanita yang menerima bayaran paling tinggi di dunia pada tahun 2016;

dwayne johnson wallpaper
1. Dwayne Johnson

Dwayne 'The Rock' Johnson
- Nama The Rock sendiri sudah kukuh sebagai artis yang mampu membuat filem mencatat kutipan box office di pawagam seluruh dunia. Filem yang terlibat adalah Fast 8, Central Intelligence, San Andreas 2 dan Baywatch.

jackie chan walpaper
2. Jackie Chan

Jackie Chan
- Jackie Chan yang berusia 62 tahun memasuki list pada tahun ini hasil aset yang banyak di Hong Kong, Hollywood dan Singapura. Filem yang dilakonkan oleh Jackie pada tahun ini adalah Skiptrace, Kung Fu Panda 3 dan waiting for Bleeding Steel next year.

tom cruise wallppaper
3. Tom Cruise

Tom Cruise
- Tom Cruise memang terkenal dengan aksi lasak yang dibuat tanpa bantuan stuntman. Filem yang mengkayakan bintang Hollywood ini tentulah franchise Mission Impossible. Filem terbaru yang turut dilakonkan Tom Cruise adalah filem Jack Reacher Never Go Back.

matt damon wallpappepr
4. Matt Damon

Matt Damon
- Kejayaan luar biasa filem The Martian, seorang astronaut yang survive di Mars meletakkan Matt Damon sebagai pelakon kelas pertama. Bukan sahaja mencapai kutipan Box Office, dia turut membawa pulang trofi Pelakon terbaik di Golden Globe. Selain The Martian, Matt juga kembali sebagai Jason Bourne dalam sekuel terbaru dan akan datang filem The Great Wall.

johny depp wallpaper
5. Johnny Depp

Johnny Depp
- Tak sangka pulak nama Johnny Depp ada dalam senarai ini kerana kebanyakkan filemnya kurang mendapat kutipan memberangsangkan sejak akhir-akhir ini. Filem yang dilakonkan oleh Johnny Depp adalah Alice Through the Looking Glass dan bayaran lapan angka dikatakan dibayar kepada Johnny Depp untuk kembali sebagai Captain Jack Sparrow dalam filem Pirates of The Carribean; Dead Man Tell No Tales.

1. Jennifer Lawrence
Jennifer Lawrence
- Masih mengekalkan kedudukan untuk tahun kedua berturut-turut, Jennifer Lawrence yang popular dengan filem Hunger Games masih di tangga teratas untuk selebriti wanita dengan bayaran tertinggi. Filem yang melibatkan Jennifer Lawrence pada tahun ini adalah X-Men Apocalypse dan Passangers.

2. Melissa McCarthy


Melissa McCarthy
- Siapa kata wanita berbadan besar tak boleh famous di Hollywood. Kalau ada bakat semua jadi. Selepas kejayaan filem Spy dan The Bridesmaid, nama Mellisa McCarthy memang menjadi rebutan di Hollywood. Mellisa terlibat dalam filem Ghostbuster, namun filem ini kind of flop.



Scarlett Johansson
- Siapa yang tak kenal dengan satu-satunya wanita dalam filem marvel AVENGERS [original member]. Scarlett mendapat bayaran RM73.79 juta hanya untuk satu filem terbarunya iaitu Ghost in the Shell. Filem ini mendapat kritikan hebat kerana mengikut komik [original source] watak utama adalah seorang asia, bukannya orang berkulit putih Amerika.



Jennifer Aniston
- Wow! Bintang siri FRIENDS ini masih mempertahankan status selebriti yang mampu menghasilkan a lot of money through pengiklanan dan duta produk. Sebahagian besar pendapatan Jennifer datang dari iklan penerbangan Emirates dan Living Proof.

fan bingbing
5. Fan Bingbing

Fan Bingbing
- Tahun kedua pelakon wanita China ini berada dalam senarai. Fan Bingbing terlibat dalam filem X-Men sebagai Blink dan turut muncul dalam filem Skiptrace bersama dengan Jackie Chan.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel