Berhati-Hati Jika Menemui Skru Seperti Ini Di Tandas Awam

Kamera tersembunyi mirip skru (foto: elitereaders.com)

Teknologi yang semakin maju dicipta untuk memudahkan segala macam aktiviti kehidupan kita. Akan tetapi teknologi boleh disalahgunakan jika berada di tangan yang salah. Seperti penyalahgunaan kamera mata-mata yang digunakan untuk mengintip orang yang sedang berada di toilet.

Kamera mata-mata biasanya suka menyamar jadi jam, pulpen, mainan, dan sebagainya. Tapi sekarang ada yang bikin resah, yakni kamera mata-mata yang menyamar jadi skru pintu toilet. Hal itu diungkapkan salah seorang netizen ketika mendapati ada kamera tersembunyi di dalam skru di sebuah toilet awam.

(foto: elitereaders.com)

"Ini adalah peringatan untuk semua orang yang biasa menggunakan tandas awam, khususnya untuk wanita. Hati-hati kerana ada seseorang yang ingin memeras Anda telah menemukan cara untuk memasukan kamera tersembunyi dalam skru di dalam toilet. Mereka akan mengambil gambar Anda dan kemudian mengunggahnya ke website dewasa."

"Mereka mungkin menggunakan gambar tak senonoh untuk memeras Anda. Jadi, peringatkan isteri, kawan, anak, dan semua wanita tentang ini sehingga mereka tidak akan jadi korban."

(foto: elitereaders.com)

Peringatan tersebut telah membuat netizen jadi berhati-hati ketika menggunakan tandas awam atau ruang ganti umum. Pasalnya kamera tersembunyi mirip skru susah dibezakan mana skru yang asli, dan mana skru yang ada kameranya.

Anda boleh perhatikan sendiri ciri-ciri skru yang ada kamera tersembunyinya dalam gambar di atas.

Sekian dan silakan share untuk kebaikan orang ramai.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel