'Saya Lawan Kanser Kerana Tidak Tahan Melihat Setiap Hari Ibu Menangis..'

Kehidupan saya selama ni, semuanya baik-baik belaka sahaja. Beruntung saya kerana mempunyai sebuah keluarga yang penuh dengan sifat kasih sayang. Sampailah satu hari ni, saya mengalami ujian yang tidak terduga dan saya hampir give up untuk teruskan hidup



Begini ceritanya, sebelum interview kerja, saya disuruh membuat medical check up. Tetapi alangkah terkejutnya apabila saya mengetahui medical check up terbabit bahawa saya menghidapi penyakit kanser tahap 1.

Luluh hati saya, saya seperti hilang arah. Apa dosa saya sehingga saya dihukum begini? Bagaimana saya nak beritahu kepada ahli keluarga? Hampir seminggu juga saya berkurung diri dalam bilik kerana saya rasa sangat-sangat tertekan dengan ujian yang datang. Pipi saya tidak pernah kering dengan hujan air mata. Saya masih muda..


Ibu saya mula risau dan paksa untuk berterus terang, saya tidak kuat untuk beritahu mereka yang saya menghidap kanser. Akhirnya saya luahkan juga..

Ibu terus memeluk dan ketika itu saya nampak air mata ibu yang tak pernah mengalir selama saya hidup menitis kerana dugaan berat yang saya hadapi.

Setelah diluahkan kepada ayah, tidak senang duduk orang tua itu, hingga mengalir juga air mata seorang lelaki dek kerana bimbang akan perkara ini. Namun hati saya berdetik  'sekurang-kurangnya saya masih memilki sebuah kelaurga yang penuh dengan kasih sayang.


Ayah menasihati saya bahawa penyakit kanser ni boleh dilawan, yang penting semangat mestilah kuat dan jangan cepat mengalah. Manakan sanggup saya lihat hari-hari wajah ibu dengan linangan air mata, jadi saya tekad untuk lawan penyakit ini.



Sepanjang saya melawan penyakit ini, ayah menyuruh saya minum jus suarama produk Dato Shareen Al Mashoor yang dikatakan boleh membunuh sel-sel kanser tetapi mestilah diambil dengan disiplin. Dengan kandungan daun rerama dan durian belanda dalam produk ini, ayah memberitahu produk ini berkesan dalam membunuh sel kanser



Alhamdulilah, berkat sokongan kuat dari kedua ibu bapa dan juga dibantu oleh jus pembunuh kanser ini, hari ini sel kanser saya telah menjangkau angka sifar. Syukur sangat-sangat dan saya amat berterima kasih juga dengan keberkesanan jus suarama untuk melawan penyakit ini.






Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel