Bekas Pekerja Dedah Video Pemilik Taska Pukul Anak Kecil

Video Pemilik Taska Pukul Anak Kecil


Telah menajdi viral satu video dimana seorang wanita sedang memarahi dan memukul anak kecil. Kejadian dikatakan berlaku disebuah taska. Anak kecil itu dikatakan dimarahi kerana nakal.

Polis menyiasat rakaman video menunjukkan seorang kanak-kanak perempuan yang dipukul oleh seorang wanita dipercayai pengasuh di sebuah taman asuhan kanak-kanak di Ipoh.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Superintendan Anuar Othman berkata, pihaknya akan menyiasat video yang diviralkan itu.

Katanya, setakat ini polis belum menerima sebarang laporan mengenai kejadian berkenaan.

Polis akan siasat

�Kita akan siasat kesahihan kejadian itu dan benarkah ia berlaku di lokasi yang disebut dalam maklumat yang diviralkan itu,� katanya seperti dilapor oleh Harian Metro Online

Rakaman video berdurasi 53 saat itu menunjukkan seorang wanita menampar pipi, belakang, peha dan lengan kiri selain mencekak mulut mangsa yang sedang menangis.

Ini pula laporan dari bekas pekerja taska itu

Saya pernah bekerja di sebuah taska dulu. Pemiliknya selalu memukul budak dan saya sempat merakam dia memukul seorang budak perempuan. Saya dah memaklumkan perkara ini kepada ibu bapa budak itu. 

Sekarang, pemilik taksa nak tukar taska kepada nama yang lain. Saya tak nak dia menipu ibu bapa yang lain sebab sikapnya memukul budak masih tidak berubah selain dari menyediakan makanan yang agak teruk bagi budak-budak taska.  Padahal, ibu bapa budak bayar yuran bulanan yang mahal untuk hantar anak ke taska dia.

Saya rakam dan menyebarkan video ini bukan untuk kepentingan diri atau pun nak menabur pasir dalam periuk nasi dia tetapi saya tidak mahu orang lain yang terkena. Mungkin akan ada yang mempertikaikan mengapa saya hanya melihat tanpa berbuat apa-apa untuk menghalangnya. Tujuan saya rakam kerana saya memerlukan bukti dan saya juga telah menerangkan kepada ibu bapa budak yang dipukul. 

Di taska itu ada kamera litar tertutup (CCTV) tetapi pemiliknya memberitahu saya yang dia boleh membuang video-video yang tidak diingini. Disebabkan itulah saya terpaksa merakam tanpa pengetahuannya. Video dalam rakaman CCTV taska juga telah dibuang olehnya.

Mujur saya masih menyimpan video ini. Minta tolong untuk sebarkan agar parent semua lebih berhati-hati apabila memilih taska.

TASKA: Excellent Childcare Centre.
ALAMAT: No 48, Jalan Tasek Lama, Taman Tasek, 31400 Ipoh, Perak.

Nama baru taska ini ialah Twinkle Childcare Centre. Pemiliknya ialah Atikah binti Puteh

video dibawah:


Pemilik Taska Pukul Budak.!
Pemilik Taska Pukul Budak.!sy pernah bekerja di taska dulu..owner dia slalu pukul budak dan sy sempat rakam dia pukul sorang budak..sy dah bg tau pada parents semua ttg dia slalu pukul budak..skarang nieh owner taska tu nak tukar nama taska lain..sy xnak dia tipu parents yg lain plak..sbb dia masih x berubah..nasih marah budak dan sediakan makanan yg agak teruk bg budakwalhal parents byr mahal utk hantar anak dorang ke taska diatujuan sy mtk viralkan bkn utk kepentingan diri atau pon nak kena kan dia ke apa ke tp sy xnak org lain terkena, mgkan akn ada yg pertikai kenapa sy hanya melihat shje dan merakam tp tidak mengahalang diatujuan sy rakam tu sbb sy perlukan bukti dan sy dah pon terangkan pada ibubapa budak yg dipukul tersebutdi taska tu ada cctv tp owner taska tu ckp ngan sy yg dia bolwh delete scene2 dkat cctv yg dia xnaksbb tu sy terpaksa curi2 ambil video nieh..dan sekarang pon dia dah delete semua yg ada dlm cctv dianasib sy masih simpan video nieh..mtk tolong utk viralkan supaya parents semua lebih berhati2 utk memilih taskanama taska: EXCELLENT CHILDCARE CENTRE..NO 48,JALAN TASEK LAMA,TAMAN TASEK..31400 IPOH,PERAKNama baru taska ini ialah Twinkle Childcare Centre , Pemiliknya ialah ATIKAH BT PUTEHcc Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ) ***************budak yang kena pukul didalam video ini difahamkan gigit budak lain..tetapi tidak sepatutnya dipukul sebegituVideo Kiriman seseorang rakan pen merah
Posted by PenMerah [dot] com on Sunday, September 20, 2015

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel